Secrete despre diete


Nu va ganditi „de maine incep dieta”. Acest lucru presupune ca la un moment dat, ea se va sfarsi. Ideea de baza, atunci cand va doriti sa pierdeti eficient kilogramele in plus, este sa va schimbati obiceiurile alimentare „pe viata”. Dupa o vreme, va veti hrani sanatos, fara constrangeri.

– stabileste-ti obiective realiste. Nu te-ai trezit peste noapte cu kilograme in plus, deci nu vei scapa de ele peste noapte. Titluri de diete precum „slabesti 5 kg intr-o saptamana” sau „mananci tot ce vrei si slabesti” ar trebui sa-ti dea de gandit. Nu poti manca nesanatos si irational si cu toate astea sa pierzi in greutate. Este IMPOSIBIL.

– dietele foarte severe aduc dupa sine scaderea metabolismului bazal.  In concluzie, organismul se va obisnui cu o cantitate mica de energie si, surprinzator, cu cat manaci mai putin, cu atat slabesti mai putin. Nu te grabi sa pierzi kilogramele in plus. Daca reduci numarul de calorii cu numai 500 intr-o saptamana, pierzi, saptamanal si pentru totdeauna, 0,5 kg grasime pura.

– nu te juca „de-a dieta”. Dietele repetate duc, in final, la o crestere in greutate.

– identifica obiceiurile alimentare gresite, privind ritmul si consistenta meselor. Daca aduni fiecare covrigel sau biscuit mancat zilnic timp de o luna, vei fi uimit de cantitatea care se aduna. Schimbarea obiceiurilor alimentare nu trebuie privita ca o pedeapsa ci ca un mod de a avea grija de tine si de sanatatea ta.

– nu te cantari mai des de 2 ori pe saptamaa. Cantarul este un ajutor, nu o obsesie!

– parcurge etapele pe rand. Nu poti reusi daca iti propui, de exemplu, „de maine nu mai consum dulciuri, nu mai merg la fast food, am mese regulate…” Schimbarile trebuiesc facute in etape: dupa ce un obiectiv este atins, treci la urmatorul.

– disciplina este esentiala. Obligatoriu 3 mese pe zi, la un interval de 5 – 6 ore, 2 gustari si fara rontaiala intre mese.

– sa slabesti nu este greu ci sa-ti mentii ulterior greutatea.

– nu cumpara si nu tine in casa alimente tentante. Alege ambalajul cat mai mic pentru a nu fi tentat sa termini, de exemplu, un iaurt de 380 gr, inceput.

– nu te izola. Mananca intr-un climat placut, relaxat, nu in picioare, pe fuga, pe ascuns.

– ritualul mesei este foarte important: stai la masa, mananca incet, mesteca bine, pune tacamul jos dupa fiecare inghititura. Satietatea apare dupa 20 de minute, asa ca de tine depinde cat inghiti in acest interval de timp.

nu termina ce nu au consumat ceilalti.

nu manca din plictiseala: la televizor, in masina. Inainte de a te apuca de mancat, intreaba-te, chiar ti-e foame?

nu  confunda foamea cu pofta.

nu gasi pretexte si scuze de a „calca stramb”. Nu ne ingrasam dintr-o masa copioasa, cu conditia ca experimentul sa nu se repete.

– fa miscare! Miscarea care topeste grasimea este cea de intensitate medie si de durata lunga (minim 20 de minute): mers, alergare, inot, tenis, mersul cu bicicleta.

– nu manca „de nervi”. Detaseaza-te de griji cand esti la masa.

– inlocuieste alimentele preferate cu altele cu continut redus de grasimi: laptele integral cu lapte de 1,5%, maioneza cu sos de iaurt, cartofii prajiti cu cartofii la cuptor, iaurtul cu fructe cu iaurt natural, smantana cu iaurt.

– atentie la alcool. Simpla eliminare a paharului zilnic de alcool poate duce la o scadere ponderala de 5 kg intr-o luna, fara efort.

– ciocolata, napolitanele, gemul, bomboanele „diet” sunt pentru diabetici, nu pentru cei care doresc sa slabeasca. Consumarea lor ingrasa la fel de mult.

– combinatia industriala de iaurt cu fructe sau musli reprezinta o bomba calorica, echivalenta cu dulciurile. E de preferat sa le prepari in casa, cu fructe proaspete si cereale integrale.

NU VA JUCATI DE-A SLABITUL!

Dupa o dieta stricta, 1 kg pierdut la cantar inseamna 0,5 kg grasime si 0,5 kg apa si masa musculara. Cand dieta se termina si ne reingrasam, castigam pentru acel kilogram pierdut 0,1 kg masa musculara si 0,9 kg grasime. In concluzie, decat sa te ingrasi dupa o dieta, mai bine nu o incepi. Cel putin vei ramane sanatos. Nici un regim de slabire nu poate fi tinut toata viata asa ca reintoarcerea la vechile obiceiuri va continua procesul de ingrasare.

Solutia? Schimbarea modului de viata, a obiceiurilor alimentare. Pentru a ramane sanatos, organismul are nevoie zilnic de alimente si de echilibru: cantitatea de energie primita din alimente trebuie sa fie egala cu cantitatea de energie consumata prin activitati fizice, deci, pentru a slabi, trebuie sa primim alimente mai putin decat consumam energie.

Prin simpla corectare a obiceiurilor alimentare nesanatoase, putem slabi fara a avea nevoie de un regim deosebit.

Reguli de baza:

– 3 mese pe zi si doua gustari

– fiecare masa sa contina alimente cu indice glicemic mic (paine, paste, orez, cartofi) care ne ajuta sa ne simtim satui

– legumele, in special crude, sunt permise in cantitate nelimitata.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s