Glucidele


Glucidele

Glucidele se gasesc in paine, paste fainoase, cereale, legume, lapte dulce, fructe, miere, dulciuri si produse de patiserie de orice tip. Hidratii de carbon sunt esentiali in dieta zilnica, deoarece organismul foloseste doar glucoza ca sursa de energie iar daca aceasta nu este furnizata, va distruge proteine pentru a obtine glucza. Asadar, glucidele ajuta in activitatea fizica si intelectuala, dar si in metabolism pentru a arde depozitele de grasime. Tot ele sunt responsabile pentru starea noastra de bine, hranesc creierul dar actioneaza si ca un drog, creand dependenta. Pentru cineva deprins cu gustul de dulce, renuntarea este dificila.

glucide

Nivelul glicemiei reprezinta prezenta glucidelor in sange. Insulina este hormonul responsabil de metabolizarea carbohidratilor. Cu cat avem mai mult zahar in sange, cu atat de descarca mai multa insulina sa-l neutralizeze, iar prezenta insulinei in sange are ca efect secundar blocarea arderilor de grasimi. Pentru a ne mentine sanatosi, insulina trebuie mentinuta la un nivel scazut prin 3 metode: mancam putin si des, evitam alimentele care duc la cresterea brusac a glicemiei (adica zaharul), consumam alimente cu indice glicemic mic (cereale, legume, lapte, fructe) si eliminam total zaharul rafinat.

Glucidele au numai 4 calorii/gram si nu reprezinta un pericol pentru silueta, cu conditia sa fie consumate in cantitati rezonabile, pentru ca orice depaseste nevoile metabolice ale organismului, este depozitat sub forma de grasime in celulele adipoase (care au capacitate nelimitata de stocare).

La fiecare masa este indicat sa consumam o portie de glucide lente, in cantitati rezonabile – paine, mamaliga, cereale, ciorba, cartofi, mazare, orez, paste, legume, salata, o cana cu lapte sau branza proaspata de vaci.

La ora 11 si la ora 16 (intre mesele principale) are loc in organism o descarcare de insulina care are ca rezultat scaderea glicemiei si aparitia senzatiei de foame. In aceste momente, cel mai indicat este consumul fructelor. Ele contin fructoza, un zahar rapid care reface nivelul glicemiei si nu stimuleaza secretia de insulina. Fructele nu trebuiesc consumate in cantitati nelimitate ci cu masura.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s